У грудні компанія ALFA Smart Agro офіційно оголосила про те, що Вікторія Діденко залишає посаду операційного директора. В прес-релізі не повідомлялося про причини. В коментарі Бориса Тодорова, голови наглядової ради, були лише подяки та побажання успіхів. А сама Вікторія зазначила, що її новий напрямок діяльності так само пов'язаний з агрохімією.
Вікторія Діденко присвятила роботі в ALFA Smart Agro 15 років. Сьогодні це компанія, яка найбільш динамічно розвивається на українському ринку ЗЗР. Тому новина про звільнення одного з ключових топ-менеджерів пролунала як грім серед ясного неба. У повітрі застигли щонайменше три питання: «Куди?», «Чому?» та «Що далі?»
Щоб отримати на них відповіді, latifundist.com зустрівся із Вікторією Діденко. У цьому інтерв'ю – про її новий головний проект, а також про те, на які новини чекати учасникам ринку найближчим часом.
– Вікторіє Юріївно, питання, яке цікавить усіх – куди ви переходите?– Мій новий проект – українська компанія PEST.UA, вже цього сезону вона розпочинає роботу в сегменті базової агрохімії. Я є керівником PEST.UA та багато в чому ідейним натхненником. Процес остаточного переходу із ALFA Smart Agro зайняв деякий час. Але доки всі формальності не були виконані, ця подія особливо не афішувалася.
Компанія PEST.UA з'явилася як відповідь на запит ринку. Сегмент генеричних продуктів дуже насичений, у ньому конкурують понад сорок компаній. І досі фермери обпікаються: там де дешево, не завжди якісно, вчасно і без проблем. А команда PEST.UA достеменно знає, що цю проблему можна вирішити. У нас великий досвід роботи саме у цій сфері. Ми добре знаємо ринок ЗЗР – від виробників до дистриб'юторів – і говоримо однією мовою із сільгоспвиробниками, нам зрозумілі їхні пріоритети.
– Як в ALFA Smart Agro поставилися до вашого рішення?– З розумінням.
Як ви бачите, шлях ALFA Smart Agro – це комплексний аналіз потреб агровиробників та розробка унікальних рішень: технологій та препаратів. ALFA Smart Agro проводить наукові дослідження, має власне виробництво – зовсім інша модель бізнесу, інший рівень. Сегмент базових генериків такій компанії не цікавий.
– А чим він цікавий вам?– Я завжди порівнюю ринок агрохімії з фармацевтикою. Коли хворіє пшениця, важливо, щоб потрібні ліки потрапили на поле якнайшвидше. Це і є головним завданням PEST.UA. Ми збираємося закрити потребу ринку у простих, але ефективних та якісних препаратах. При цьому працювати максимально оперативно.
– З яким портфелем PEST.UA виходить на ринок?– На даний момент в асортименті 22 препарати: 12 гербіцидів, 3 інсектициди, 3 фунгіциди, два протруйники, інсектицидний та фунгіцидний, десикант та ад'ювант. Ці продукти – найвідоміші та найпопулярніші у своїх категоріях. Наприклад, ґрунтові гербіциди на основі ацетохлору та прометрину. Гліфосат. Фунгіциди на основі тебуконазолу, флутріафолу та карбендазиму. Така, своєрідна, «аптека швидкої допомоги», те, що завжди має бути під рукою.
– На такі препарати і справді великий попит.– І так завжди буде! Грамотний агроном вибирає ЗЗР не за назвою – він дивиться на діючі речовини та їхню кількість, і чи виконає ця комбінація поставлені завдання. А ще він добре знає, що не завжди потрібні дорогі складні препарати. Найчастіше проблема вирішується простими, базовими продуктами. Діючі речовини таких препаратів не потребують реклами. Дистриб'ютору не доводиться довго пояснювати кінцевому споживачеві, як застосовувати та з чим змішувати. Це всім відомі прості та перевірені рішення.
– За рахунок чого PEST.UA конкуруватиме з іншими постачальниками?– Стабільно висока якість. Найкраща ціна. Швидкість доставки.
– Це найважливіші для споживача критерії?– Однозначно. Це наші три кити. Загалом модель PEST.UA відповідає трендам сучасного управління – оперативна робота з надійними постачальниками, чітка логістика, мережа орендованих складів у регіонах, професійна клієнтська служба та мінімальний термін перебування товару на складі: чим менше часу мине від замовлення постачальнику до використання товару фермером, тим краще.
PEST.UA не заощаджує на якості препарату. Це найголовніший камінь спотикання на ринку недорогих генериків, і тут ми будемо безкомпромісні: економити можна на чому завгодно, крім якості. Ми безпосередньо працюємо із перевіреними заводами-виробниками.
Далі ціна. Вона, своєю чергою, залежить від грамотного планування. Дуже яскравий приклад – авіакомпанії-лоукостери. Найдешевші квитки продаються за 10-12 місяців. Але чим ближче до дати вильоту, тим вище ціна. Ми є лоукост-сегмент. У разі передоплати ми наперед поставимо товар за найвигіднішою ціною.
– Що гарантує покупцю швидку доставку?– Багато факторів: оперативна обробка замовлення, наявність товару в регіоні, відправка на день оплати, можливість отримати товар службами доставки. Тобто, ми скорочуємо час очікування клієнта.
Зараз усі компанії збільшують обсяг мінімального замовлення. PEST.UA намагатиметься виконати будь-яке замовлення, будь-яких розмірів. Навіть так званий "незручний" для звичайного відділу логістики. Ми повністю орієнтовані на клієнта.
– Наскільки правильно аграрії розуміють значення слів "китайський генерик"?– Я багато часу присвятила тому, щоби створити в Україні адекватне розуміння цього сегменту агрохімії. 15 років тому доводилося пояснювати та переконувати. А зараз це робити не потрібно. Усі знають, що Китай – світовий лідер виробництва діючих речовин та формуляцій для агрохімії.
Ринок виховав професіоналів у всіх сферах агробізнесу – починаючи від власників господарств, їх агрономів та механізаторів до дистриб'юторів. У період становлення в агробізнес прийшло багато випадкових людей, які хотіли швидких грошей. Але земля досить швидко їх відфільтрувала. Залишилися ті, хто полюбив землю та вміє з нею працювати. Хто ставиться до сільського господарства як до довгострокового проекту. На сьогоднішній день ринок дуже професійний. Люди знають, що хочуть виростити та за скільки зможуть урожай продати. Вони можуть рахувати рентабельність і прогнозувати врожайність залежно від вкладень.
– PEST.UA здійснюватиме продажі через дистриб'юторську мережу?– Так. Причому я впевнена, що майбутнє саме за регіональними дистриб'юторами. В Україні дуже багато невеликих компаній, які успішно продають у регіонах ЗЗР, маючи буквально кілька десятків клієнтів. Найчастіше в них є земля, і вони рекомендують покупцям ті продукти, які самі використовують. Вони не продадуть сусідові поганий товар, бо їм із цим сусідом ще жити далі. І таких компаній дуже багато. Сотні. Але вони не цікаві великим постачальникам, бо не витягують великі контракти. PEST.UA працюватиме з усіма дистриб'юторами – незалежно від обороту. У нас дуже гнучкий підхід.
Що стосується великих дистриб'юторів, ми активно ведемо переговори та готові зробити індивідуальну пропозицію у кожному конкретному випадку.
– Чи працюватимете з агрохолдингами?– Звісно. Перший крок – польові випробування препаратів. Будемо активно проводити польові випробування наших продуктів у холдингах.
– Вікторіє Юріївно, які цілі ви ставите перед компанією на найближчий рік?– Досяжні. Сформувати дистриб'юторську мережу. Показати агровиробникам та дистриб'юторам, що ми надійний партнер і з нами вигідно працювати. Вже за рік ми отримаємо нові реєстрації та розширимо портфель продуктів.
Адже PEST.UA – компанія, яка орієнтована на довгострокову співпрацю. Багато хто знає: я не даю обіцянок, які не можу виконати. Якщо я говорю: «Ми це зробимо», так і буде. Зараз я впевнена, що PEST.UA швидко знайде своїх клієнтів та отримає визнання аграріїв країни.
Ігор Вестін, latifundist.com, 2019 р.