Високий професіоналізм українських аграріїв дозволяє їм бути достатньо гнучкими у питаннях захисту посівів. Тому, опинившись у складних економічних умовах, господарства практично одразу почали шукати альтернативу дорогим ЗЗР. І увагу багатьох привернули препарати компанії PEST.UA, яка працює у сегменті якісних базових рішень.
Сезон-2025 компанія почала зі значних оновлень, у тому числі тих, що стосуються зовнішнього виду продукції. Що спонукало українського постачальника ЗЗР до змін, який зв’язок між рослинництвом та мистецтвом та як регіональні дистриб’ютори стали промоутерами цінностей компанії – в інтерв’ю з директоркою компанії Вікторією Діденко.
– Створюючи PEST.UA, ми одразу обрали бізнес-модель, яка виключала усе «надлишкове» – команда невелика, але зі значним досвідом роботи на ринку ЗЗР, зрозумілий портфель продуктів, плюс фокус на якості препаратів, коли вони, умовно кажучи, просувають самі себе без додаткових маркетингових заходів. Зараз ми бачимо, що ця стратегія виявилася вірною.
В кінці 2024 року виповнилося рівно 6 років, як компанія PEST.UA працює в Україні. Половина цього періоду припадає на час повномасштабного вторгнення. Починаючи з 2022 року, ми вивели на ринок 8 нових продуктів. Обсяги продажів в натуральному вираженні у 2024 році виросли майже на 30%, порівняно з 2022 роком.
Ми стали детальніше вивчати потреби українських аграріїв. Основа портфелю PEST.UA – базові ЗЗР. Це доступні перевірені рішення. Попит на них, очевидно, зростає.
– Війна для кожного українця стала серйозним викликом. Якщо говорити про PEST.UA, то перед нами постало багато системних задач. Як зберегти компанію, співробітників, товар. Як налагодити нові логістичні мережі. Як зберегти привабливу ціну, не втративши якість. Всі ці питання треба було вирішувати негайно, незважаючи ні на що. Ключові співробітники компанії стали на захист країни – знайти нових фахівців стало ще одним великим викликом.
Я думаю, зараз – той момент, коли всі усвідомили: головною опорою кожної компанії є люди, які в ній працюють. Професіонали не лише швидко та якісно виконують свою роботу. Вони також зберігають час і кошти своїх партнерів та клієнтів.
Окрім того, для постачальника ЗЗР точкою опори є налагоджена логістика. PEST.UA має широку мережу регіональних складів. Ми заздалегідь постачаємо в регіони продукцію, щоб аграрії могли вчасно проводити закупки. А пряме партнерство із заводами-виробниками діючих речовин та готових препаратів дозволяє нам достатньо чітко планувати логістику.
– Новий сезон PEST.UA почала з оновленим брендом. З чим це пов’язано, і який зміст ви вкладаєте в новий візуальний образ?– Компанії PEST.UA вже сьомий рік, і ми вирішили, що настав час оновити бренд. Метою було передати через нові візуальні образи прагнення розвитку та зростання молодої української компанії.
Оскільки ми компанія українська, важливо було максимально точно передати саме українську душу, яка в агровиробництві присутня як в жодній іншій галузі. Той, хто працює на землі, знає, що, не вкладаючи душу, неможливо виростити гарний врожай. Земля відчуває того, хто її любить. І досвідченим аграріям давно відомо, що земля вичавлює з цього бізнесу тих, хто прийшов в сільське господарство випадково, тих, хто прибіг швиденько «зрубити грошей», не віддавши цій справі свою любов та енергію. Також ми розуміли, що українське сільське господарство та українська культура нерозривно повʼязані, це просто частини єдиного цілого. Як каже старовинне прислів’я: «Буде хліб – буде й пісня». Тому нові образи ми шукали саме в зразках українського мистецтва.
Українське рослинництво яскраве в своїх кольорах, різнобарвне від зими до осені. Зелена озимина, вкрита білою ковдрою снігу, молоді весняні паростки та квітучі сади, насичені літні кольори полів та садів, квітів, фруктів та овочів, золоті жнива та сонячні соняхи – всі ці українські картини буяють яскравими барвами та життям, надією на щасливе майбутнє, вірою в незламність українського духу.
– Як відбувалася робота над оновленням бренду?– Команда, яка працювала над ребрендингом, передивилася безліч взірців українського мистецтва. Ми звернули увагу на декоративний живопис української мисткині Ганни Собачко-Шостак, яка жила та працювала в першій половині ХХ століття. Ганна малювала квіти, вигадані нереальні квіти, але роздивляючись її картини, розумієш: саме це і є кольори України, яскраві, насичені та сильні кольори, такі ж потужні, як і сама Україна. Це і вплинуло на створення нового візуального образу. Таким чином, новий логотип PEST.UA – це квітка, потужна та різнобарвна. Символ життя, розквіту, віри у майбутнє та процвітання.
Зміни відбулися і у зовнішньому вигляді продукції. Були розроблені нові етикетки, які будуть більш інформативними для агровиробників. По-перше, кольори змінилися на більш насичені. По-друге, головна увага на назву та склад препарату. І звичайно, на продукції присутній наш впізнаваний знак – квітка PEST.UA, на яку просто неможливо не звернути увагу.
Препарати з новими етикетками невдовзі надійдуть у продаж. Хоча певний час на ринку буде присутня і продукція зі звичними етикетками.
– Чи відбулися зміни у продуктовому портфелі?– Ми розширили лінійку фунгіцидів – наш новий препарат Костас стане справжньою знахідкою для багатьох господарств. Це комбінація трьох компонентів, яка є ефективною проти поширених хвороб багатьох сільськогосподарських культур. Костас працює швидко, має потужну лікувальну дію («стоп-ефект»). Він проявляє високу ефективність навіть за складних погодних умов. І оскільки у Костаса широкий спектр дії, він рекомендований для захисту посівів у випадку змішаних інфекцій.
Як відзначають наші партнери та аграрії, у PEST.UA – класна лінійка гербіцидів. Ми формували її таким чином, щоб аграрії мали зрозумілий та універсальний набір інструментів для вирішення усіх головних задач щодо контролю бур’янів. І ми продовжуємо її доповнювати. Новий двокомпонентний гербіцид Гюнтер – відмінне рішення проти дводольних бур’янів у посівах зернових. Він має широкий спектр дії, зручний у застосуванні і ефективний від +5°C.
– В чому ви бачите головну перевагу продуктів PEST.UA в актуальних для аграріїв умовах?– В непрості часи стають важливими прості речі: надійність – це висока якість продукції. Не всім аграріям сьогодні потрібні дорогі складні препарати. Але якісні базові рішення необхідні кожному господарству.
У препаратів PEST.UA якість справді висока. Ми утримуємо ціни на рівні бюджетного сегменту, але ніколи не економимо на якості.
Для PEST.UA питання якості продукції пріоритетне. Наприклад, ми маємо свого представника в Китаї, який відстежує виробництво. Ми дуже ретельно обираємо заводи-виробники і маємо до них ряд обов’язкових вимог. Обов’язково стежимо, щоб продукція відповідала міжнародним стандартам FAO і CIPAC (Collaborative International Pesticides Analytical Council). Прискіпливість у цих питаннях і дає нашим клієнтам впевненість – результат в полі буде таким як треба. Тобто слоган PEST.UA «Якісний врожай без зайвих витрат» абсолютно відповідає дійсності.
– PEST.UA активно співпрацює з невеликими регіональними дистриб’юторськими компаніями, співробітники яких максимально наближені до аграрія. Вони не просто працюють як ще одна логістична ланка між виробником ЗЗР та господарством, а реально допомагають обрати якісний варіант захисту рослин з оптимальною вартістю. Допомагають розробити бакові суміші під окреме поле для зберігання рентабельності виробництва. Наглядають за посівами протягом сезону, несуть відповідальність за результати. Саме таким компаніям зараз найскладніше працювати, але вони тримаються і продовжують робити свою важливу справу.
Бути надійним постачальником якісного недорогого продукту для таких компаній та їхніх клієнтів – благородна місія нашої компанії. Саме наших постійних партнерів-дистриб’юторів можна вважати головними амбасадорами цінностей компанії, і завдяки ним впізнаваність бренду PEST.UA росте.
– Як налагоджена співпраця з великими агрокомпаніями?
– За останні два роки ми збільшили присутність в агрохолдингах в три рази. Великі агровиробники теж дуже гарно рахують економіку і не мають бажання платити дорожче за результат, який коштує дешевше. Ми закладаємо демоділянки, щоб агрономічна служба могла пересвідчитися в ефективності наших рішень. І, звичайно, головними аргументами залишаються висока якість продукції та наявність реєстрації на необхідні культури.
– Сьогодні аграрії є головною опорою економіки України. Бути для них надійним постачальником засобів захисту рослин і сприяти підвищенню рентабельності рослинництва – головна задача PEST.UA. Ми плануємо розширювати наш портфель і реєструємо нові продукти. Наша компанія вже сформувала репутацію партнера, з яким вигідно та комфортно співпрацювати, наступний крок – збільшувати свою присутність на ринку.