Лоукост PEST.UA: швидко, надійно та недорого
Сезон 2019 року запам'ятався всім аграріям складними погодними умовами, коливанням курсу валют та несподівано низькими цінами на врожай. Далася взнаки ця ситуація і на ринках матеріально-технічних ресурсів. Зокрема, постачальники ЗЗР відзначають, що стало складніше прогнозувати потребу в препаратах через зміни клімату, а застосування ЗЗР цього сезону було нижчим, ніж у попередньому. Про те, як за таких умов закріплюється на ринку нова компанія PEST.UA, latifundist.com говорив з її керівником Вікторією Діденко.
- Вікторіє Юріївно, пройшов майже рік з того часу, як ви розпочали новий проект PEST.UA. Яким був цей рік для вас та вашої нової компанії?
Вікторія Діденко: Рік був складний, як через зовнішні чинники, так і через запуск роботи компанії та пов'язані з цим завдання. Я формувала нову команду, спілкувалася з великою кількістю майбутніх клієнтів, знайомила їх із новим брендом та доводила, що з PEST.UA має сенс працювати. Погодні умови внесли коригування в бізнес. Спрогнозувати потребу в препаратах та дефіцит окремих ЗЗР було непросто. Тим не менш, ми впоралися. За результатами першого року роботи можна сказати, що компанія PEST.UA відбулася та зарекомендувала себе як надійний постачальник якісних засобів захисту рослин.
На початку року PEST.UA позиціонувала себе як «аптека швидкої допомоги рослинам». Ви продовжуєте працювати у сегменті базової агрохімії?
Вікторія Діденко: Так, і перший рік роботи показав, що це рішення було правильним. Через зміни клімату, нестабільність валют та світових цін на основні культури люди навчилися рахувати кожну гривню, вкладену в гектар. Аграрії намагаються раціонально використовувати наявні ресурси. Всі агрономи розбираються, яка конкретно діюча речовина допоможе вирішити конкретну проблему на полі із хворобою чи шкідником. Тому у перевірених часом продуктів є власний споживач. Світові тенденції свідчать, що ринок базової агрохімії зростатиме.
Ви планували працювати за принципом лоукостів – чим раніше куплений товар, тим він дешевший. Як працює ця система?
Вікторія Діденко: На початку першого сезону роботи нам важливо було показати, що ми не тільки «на папері». Спочатку клієнти навіть просили вислати фотографії товару зі складу, щоб переконатися, що PEST.UA існує. Їх можна зрозуміти, оскільки аферистів на ринку вистачає. Зараз довіра сформована, є бізнес, мережа складів, позитивний досвід застосування продуктів.
Якщо говорити про лоукост ціни, саме час замислитися над купівлею ЗЗР зараз, восени, щоб отримати максимально вигідні умови. Система дуже проста: при замовленні одного продукту в обсязі від 1 контейнера та передоплаті 30-35% PEST.UA гарантує мінімальну ціну на ринку. Причому це необов'язково має бути один замовник: якщо кілька компаній об'єднають обсяги замовлення – ми також забезпечимо постачання.
Який портфель продуктів PEST.UA пропонує своїм клієнтам?
Вікторія Діденко: Ми вийшли на ринок з асортиментом з 22 препаратів: 12 гербіцидів, 3 інсектициди, 3 фунгіциди, два протруйники (інсектицидний та фунгіцидний), десикант та ад'ювант. До 2021 року портфель продуктів збільшиться ще на 9 препаратів. Нині ми активно розвиваємо асортимент. У 2020 році з'являться два нові продукти. Це інсектицидний протруйник Альберто (тіаметоксам, 350 г/л), а також ґрунтовий гербіцид Стівен (пропізохлор, 720 г/л). Його можна застосовувати в бакових сумішах із тими препаратами, які вже є в нашому портфелі продуктів.
Таким чином, ви забезпечуєте аграріїв базовими продуктами та даєте їм можливість самим вирішувати, як їх комбінувати та в якій пропорції?
Вікторія Діденко: Абсолютно правильно. Це рішення, до якого приходять багато аграріїв – на одному полі потрібно трохи більше однієї діючої речовини і менше іншої, на сусідньому – навпаки. Не можна заздалегідь передбачити всі особливості полів – лише фахівець, який знає та відчуває поле, здатний точно визначити потребу. Випадкових людей у сільському господарстві дедалі менше, а ті, хто працюють давно, є професіоналами своєї справи. Тому їм не потрібно розповідати про переваги наших препаратів. Вони чудово знають, як працюють ті чи інші діючі речовини. Їм важливо отримати зрозумілий продукт найвищої якості за доступною ціною.
Як ви контролюєте якість продуктів, що виходять на ринок під брендом PEST.UA?
Вікторія Діденко: Знайти дешевий продукт у Китаї не є проблемою. Складніше знайти якісний продукт за прийнятною ціною. У цьому наше головне завдання. PEST.UA ретельно відбирає постачальників та заводи для виробництва своїх препаратів. Іноді у них не найнижча ціна на ринку. Але ми йдемо на це, розуміючи, що якість – найважливіше, і ми на ньому не заощаджуватимемо.
Серед наших постачальників топові компанії-експортери з Китаю – Nutrichem, Red Sun, Agrolab, Fuhua та інші. Це не 1-2 заводи, це цілі індустріальні кластери, співпраця з якими дозволяє гарантувати стабільну якість. Всі вони сертифіковані за міжнародними системами менеджменту якості, мають реєстраційні сертифікати ICAMA, власні GLP-лабораторії.
Готова продукція проходить обов'язковий контроль якості сертифікованої лабораторії країни виробництва. Ми маємо свого представника у Китаї, який постійно відстежує виробництво продуктів.
Окрім цього, після доставки товару до України кожна партія продукції проходить незалежну експертизу в сертифікованій лабораторії Інституту Захисту Рослин НААН. Тільки після цих перевірок, коли ми впевнені в якості товару, він надходить у продаж.
Ви працюєте з клієнтами через дистриб'юторів. Яка їхня кількість після першого року роботи?
Вікторія Діденко: На сьогодні PEST.UA має 85 партнерів-дистриб'юторів. Ми співпрацюємо як із відомими всеукраїнськими компаніями, так і з невеликими регіональними постачальниками. Це дозволяє нам бути присутніми у всіх регіонах України та швидко обробляти запити будь-якої складності. Наразі йде етап формування дистриб'юції, тому наші двері відчинені для всіх, хто хоче активно розвиватися.
Одним із пріоритетів роботи PEST.UA була заявлена швидкість доставки препаратів клієнту та обробка навіть мінімальних за обсягом замовлень. Чи вдалося реалізувати плани?
Вікторія Діденко: У 2019 році ми сформували логістичну мережу з 8 регіональних складів та 10 складів відповідального зберігання дистриб'юторів. Звичайно, швидкість доставки залежить від регіону та відстані від господарства до складу, але здебільшого нам вдається забезпечити обробку замовлення протягом одного робочого дня. А у випадку із постійними клієнтами – і за кілька годин. Це дуже важливо, тому що часто необхідність нашої продукції виникає у відповідь на непередбачувані погодні умови або швидке зростання популяції шкідників.
Розмір мінімального замовлення ми, на відміну інших постачальників, не обмежуємо – купити препарати PEST.UA можна обсягом від однієї упаковки.
Це не означає, що ми працюємо лише з фермерами та невеликими господарствами. За цей рік наші препарати застосовувалися і на полях великих господарств та агрохолдингів. Також кілька агрохолдингів випробовують наші продукти на своїх демо-ділянках, і ми сподіваємось співпрацювати з ними у майбутньому після проведення випробувань. На ринку у нас формується репутація надійного партнера, до якого можна звертатися як у разі дефіциту, так і працювати як з основним постачальником ЗЗР.
Що відрізняє Вашу компанію від конкурентів? У чому ваша перевага, яка дозволила вам за рік влаштуватися на ринку?
Вікторія Діденко: Наш споживач – це український агровиробник, для якого важливе співвідношення ціна/якість. І ми це розуміємо. Тому ми намагаємось економити на всьому, окрім якості. У нашого продукту найпростіша етикетка і звичайнісінька, але надійна упаковка, у нас немає великих рекламних бюджетів, реклами на бігбордах або на телебаченні.
Ми витрачаємо час та ресурси на аналіз та планування закупівель, забезпечення якості продукції та контроль цін. Це дозволяє нам утримувати таке співвідношення ціни та якості, за якого наш продукт просуває себе сам: агроном спробував, залишився задоволеним і розповів сусідові. Дистриб'ютору вигідно з нами працювати – він поділиться досвідом із колегою. Ціна, якість та репутація – ось основа нашої роботи.
А якщо додати до ціни та якості швидку доставку, то переваги роботи з нашою компанією стають очевидними.
Які плани розвитку PEST.UA?
Вікторія Діденко: На найближчий рік наша мета – збільшити продаж у 4 рази та наростити клієнтську базу. Одного сезону замало, щоб вийти на той рівень, який я планую. Довіра аграріїв завойовується поступово. У перспективі 3 років моє завдання побачити PEST.UA у ТОП-10 постачальників ЗЗР України.